Search This Blog

Thursday, April 12, 2012

`PROTON HOUR'



`PROTON HOUR'
Hal Ehwal Pelajar
Sent:12 April 2012 11:40
To:
UUM - All StaffUUM - All Students
Cc:
Datuk Dr. Ahmad Faiz B Hj Abd HamidProf. Madya Dr. Mohd Amy Azhar b. Hj. Mohd HarifMazli bin MutazamRozana Bt Mohamed Hanifa



   “UUM : UNIVERSITI PENGURUSAN TERKEMUKA”
              (THE EMINENT MANAGEMENT UNIVERSITY)

    12 APRIL 2012, KHAMIS | 20 JAMADILAWWAL 1433H

    Disediakan    :  SABARIAH AHMAD
   Foto               :  JKPS DPP PROTON

  `PROTON HOUR’
HEP ONLINE – DPP PROTON : Pada 31 Mac 2012, pelajar-pelajar DPP PROTON menganjurkan program‘PROTON Hour’.Program ini  bertujuan untuk menyambut seruan kerajaan untuk kempen Earth Hour Malaysia. Semua pelajar DPP Proton  telah mengikuti program tersebut. Program ini juga adalah salah satu usaha memberi kesedaran kepada pelajar untuk bersama dalam menjaga kelestarian alam. Warga PROTON turut menyokong kempen ini dengan memadam lampu-lampu di blok masing-masing selama satu jam mulai 8.30 hingga 9.30 malam pada hari tersebut. Semua warga PROTON menyahut seruan ini sebagai simbol keperihatinan masing-masing terhadap isu pemanasan global dan perubahan iklim.

Pelajar diseru untuk menjayakan kempen penjimatan elektrik sebagai salah satu cara hidup dan mengambil peranan masing-masing dengan melakukan perkara yang mudah iaitu memadam lampu selama satu jam  , sudah tentu inisiatif ini boleh membawa perbezaan kepada alam sekitar. Kempen ini juga turut dijayakan di 150 negara dan 6494 bandar seluruh dunia secara serentak.
Habis.


Daripada
Dewan Penginapan Pelajar Proton
Jabatan Hal Ehwal Pelajar
Universiti Utara Malaysia
06010 UUM Sintok, Kedah

Tel       : 04 – 928 6752 
Faks    : 04 – 928 3216
Emel    : hep@uum.edu.my
 

No comments: